tiistai 19. maaliskuuta 2013

38?

Olin tänään neuvolassa ja vauveli on laskeutunut ja kiinnittynyt. Sammakostahan tätä ihmettä ei koskaan tapahtunut, eli nyt ymmärrän kun kävely sattuu ja tuntuu siltä, että joku pallo olisi tuolla mun haarojen välissä. Tarjonta on vähän avosuinen, eli mä yritän täällä jumppapallon päällä avitella vauvaa parempaan asentoon. Mutta ilmeisesti voi kääntyä sit ihan synnytyksessäkin hyvään asentoon.

On kyllä jännä miten keho ja mieli valmistautuu synnytykseen. Viime viikolla oli kamala pesänrakennusvietti. Tällä viikolla oon maannut sängyssä ja lähinnä nukkunut. Oon siis yrittänyt tehdä just niinkuin oma kroppa ja mieli pyytää. Mulla olisi vielä muutamia työhommia tehtävänä, mutta mieli haluaa johonkin muualle, niin oon päättänyt että teen jos inspiraatio iskee. Jos ei iske, niin jää tekemättä.

Tapasin meidän naapurin mamman, jolla on LA huhtikuun lopussa. Niillä on marraskuussa 2010 syntynyt poika, eli meidän lapset on sitten ihan samanikäisiä. Vaihdettiin numerot ja sovittin, että pidetään vauvatreffejä kun vauvelit ulostautuu. Niillä kanssa kevään ainakin on pikkupoika vielä tarhassa, kesää-syksyä mietittiin kumpikin että jos lapset olisi sitten kotona. Se hoitotakuu oli voimassa sen 4 kk, eli jos sen pitäis Sammakkoa tässä välissä sitten ainakin kotona.


Tilu ramppaa 150 kilsan päässä duunissa, meillä oli ihan hirvee riita eilen kun mies meni su iltana vasta joskus 01 nukkumaan ja sit väsyneenä tuli kotiin maanantaina. Pyysin, että jos olisi voinut mennä käymään Sammakon kanssa kaupassa ja kirjastossa, niin rupesi mulle vänkkäämään jotain että "mä oon ollut töissä koko päivän ja sä vaan täällä nukut..." voi vittu sain ihan hirveet kilarit ja pää punasena huusin takaisin että kiva kuule näiden liitoskipujen kanssa käydä viemässä ja tuomassa lasta tarhaan, lisäksi olin siivonnut koko kämpän, pessyt pyykkiä ja edellisenä viikkona hoitanut koko lastenhuoneen remontoinnin. Olin nukkunut edellisenä yönä ehkä 4h kun supisteli ja nukuin sitten päivällä pari tuntia. Silti sain enemmän aikaan mitä Tilu sai yleensä aikaseksi kun oli työttömänä kotona. Ihan kohtuutonta meininkiä tuolla miehellä.

Menin sitten itte kauppaan ja kirjastoon Sammakon kanssa. Mies oli kyllä hyvin nöyrä kun tulin takaisin. Tähän mennessä Tilu on ollut tässä raskaudessa mukana paljon paremmin kuin edellisessä, mut nyt hän käykin töissä, ja se on vissiin sitten syy olla ihan täysi mulkvisti. No, hormoonit täällä puhuu.

Äiti lupasi tänään hakea Sammakon tarhasta kun tuosta mun kävelystä ei tahdo tulla enää mitään. Minä nukuin 1h päikkärit ja laitoin väitöskirjan viimesen artikkelin menemään lehteen. Syntyis jo...

2 kommenttia:

  1. Munkin (nyt 3kk) vauv oli vielä perjataaina tarkastuksessa(ultra eli tarkka tieto)lskeutumatta,kiinnittymtt ja avotarjonnassa.ja niin vaan su illal putkhti alakautta ja sairaalassa ehittiin olls vn 2h ennen ku synty. Ja toi miesten ymmärtämättömyys on NIIN tuttua...odota vaan ku se pikkanen syntyy;)silloin kyllä hermoja koetellaan vaikka antoisaakin tämä ajoittaun tottakai on.jaksamista!

    VastaaPoista
  2. Jokohan on vauveli syntynyt kun on ollu blogipuolella yli viikon hiljaista...toivottavasti kaikki hyvin:)

    VastaaPoista

Tykkään kommenteista. Muista kuitenkin, että kirjoittaminen on eri asia kuin sanominen, jolloin asia on helppo tulkita väärin. Kirjoita siis niin, kuin haluaisit sinulle kirjoitettavan.